دکتر امیر مقدادی » خدمات زیبایی دندان » میزان تراش دندان در کامپوزیت ونیر چه قدر است؟

میزان تراش دندان در کامپوزیت ونیر چه قدر است؟

تراش-دندان-ها-در-کامپوزیت-
آنچه می خوانید...

میزان تراش دندان در کامپوزیت، بستگی به شرایط دندان هر فردی دارد و برای اینکه دندان شما کاملا هم سطح دیگر دندانها باشد، بهتر است به دکتر دندانپزشک ماهری مراجعه کنید؛ دکتر امیر مقدادی از بهترین دکترها در این زمینه می باشد و می توانید با خیال راحت کار کامپوزیت دندان های خود را به ایشان بسپارید.

میزان تراش دندان ها برای انجام کامپوزیت چه قدر است؟

کامپوزیت ونیر بیشتر در مواقعی پیشنهاد می شود که تعداد دندان هایی که نیاز به ترمیم دارند کم باشند. این روش همچنین در اکثرا موارد برای ترمیم زیبایی سطح جلوی دندان به کار برده می شود و نسبت به سایر روش های زیبایی دندان نیاز به جلسات طولانی مراجعه به دندانپزشک زیبایی ندارد و حتی در یک جلسه نیز انجام می‌شود.

بیشتر بدانید: هزینه کامپوزیت دندان 1402

معمولا در کامپوزیت، دندان ها بدون تراش و یا در صورت ناهماهنگی با تراش بسیار کم درست می شوند، و این موضوع باعث می شود که نگران از بین رفتن مینای دندان خود نباشید زیرا؛ با تراشیدن نامحسوس دندان هیچ مشکلی برای مینا و سلامت دندان شما به وجود نخواهد آمد؛ به طور کلی میزان تراش دندان ها برای این کار بین 0.5 میلی متر و یا 2 میلی متر است.

ترمیم زیبایی دندان‌ های جلو و میزان تراش دندان در کامپوزیت

از آنجایی که زیبایی دندان‌های جلو بسیار اهمیت دارد و بیشتر در معرض دید هستند؛ تقاضا برای انجام کامپوزیت ونیر جلوی دندان جهت براق و یکنواخت شدن آنها بیشتر است. اگر به هر دلیلی دچار آسیب‌هایی مانند پریدگی، شکستگی دندان، سیاهی و یا دو رنگی شوند توسط کامپوزیت ونیر می توانیم آنها را ترمیم و بازسازی کنیم.

تراشیدن دندان برای کامپوزیت

ترمیم زیبای دندان جلو به این صورت انجام می‌شود که ابتدا سلامت لثه و دهان به طور کلی توسط دندانپزشک بررسی می‌شود؛ اگر جلوی دندان پوسیدگی داشته باشد برطرف می گردد. سپس رنگ دلخواه کامپوزیت با نظر بیمار و  مشورت پزشک انتخاب می‌شود. مقداری از کامپوزیت دندان برای اینکه بیمار بتواند رنگ دقیق را روی دندان مشاهده کند، توسط دندانپزشک روی دندان مورد نظر گذاشته می شود. در مرحله بعد دندان ها کاملا خشک شده و نصب آغاز می‌گردد؛ مواد روی دندان گذاشته شده و با تابش نور آبی کامپوزیت از حالت مایع به جامد تبدیل و سفت می شود.

در پایان ظاهر آن با دقت بررسی شده و ناهمواری ها و قسمت های اضافی برداشته می شود؛ در جلسات بعد با پولیش های دوباره تمام برجستگی یا نقض ها برطرف و دندان‌هایی شفاف و یکنواخت به دست می‌آید.

این کار کاملا به تبحر، تجربه و مهارت دندانپزشک بستگی دارد بنابراین انتخاب بهترین دندانپزشک زیبایی حائز اهمیت است.

نحوه تراشیدن دندان برای کامپوزیت

تراشید دندان برای از بین بردن لک ها، و یا مرتب کردن آنها با استفاده از دریل یا نوارهای مخصوص ترش کامپوزیت انجام می شود، قبل از انجام این کار باید عکس برداری انجام شود تا اگر انحنا و مشکل در دندان زیاد نیست دیگر از نوار های مخصوص استفاده نکنند، زیار با پولیش ساده این مشکل برطرف می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین دندانپزشک در پاسداران

کلام آخر

در پایان باید این نکته را درنظر داشت چون کامپوزیت ونیر معمولا برای دندان های جلو انجام می‌گیرد و این دندان‌ها بیشتر در معرض دید هستند و در زیبایی ظاهر و داشتن طرح لبخند جذاب نقش مهمی دارند در انتخاب دندانپزشک زیبایی و ترمیمی خوب باید دقت کرد و دندانپزشکی که در این زمینه مهارت و تجربه بالایی دارد را انتخاب کرد.

سوالات متداول

اشتراک گذاری مطلب:

دکتر مقدادی

دکتر امیر مقدادی

فارغ التحصیل  از دانشگاه Comenius در رشته دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی و استوماتولوژی 
حدود دو دهه سابقه کار حرفه ای در زمینه های مختلف دندانپزشکی در مطب خصوصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *