دکتر امیر مقدادی » خدمات ترمیمی دندان » 6 روش درمان فاصله بین دندان ها

6 روش درمان فاصله بین دندان ها

بستن-فاصله-بین-دندانی-
آنچه می خوانید...

درمان فاصله بین دندان ها ، روش های مختلفی دارد، بر اساس صلاحدید دکتری که به آن مراجعه می کنید و نیز نوع و فرم دندان های شما روش مناسب برای از بین بردن فاصله انتخاب خواهد شد؛ فاصله بین بین دندان ها اغلب می تواند تأثیر منفی بر لبخند رضایت بخش افراد داشته باشد، این احساس بسیار مهم است و می تواند در روابط شخصی و اجتماعی آنها تاثیر مستقیم داشته باشد، از این رو هرچه زودتر درمان شود بهتر است.

درمان فاصله بین دندان

دلایل درمان فاصله بین دندان ها

وجود فاصله‌ زیاد در بین دندان‌ها علاوه بر تاثیر آن بر اعتماد به نفس، بر بهداشت دهان و دندان شما نیز تاثیر گذار است. وجود شکاف و فاصله‌ بین دندان ها این تمایل را ایجاد می کند که ذرات غذا در فضاهایی خالی گیر کنند که باعث ایجاد عفونت های باکتریایی و پلاک در دهان شما خواهد شد. اگر این موضوع کنترل نشود، ممکن است لثه‌ ها و دندان‌های شما ضعیف شده و عوارضی مانند پریودنتیت، پوسیدگی دندان و التهاب لثه به وجود آید.

بیشتر بخوانید: جراحی زیبایی لثه

علاوه بر این، وجود شکاف و فضای خالی بین دندان ها می تواند منجر به بایت نامرتب نیز شود، این بایت نامرتب می‌ تواند جویدن مواد غذایی را دشوار و دردناک کند و باعث به وجود آمدن درد در فک و گوش شما شود، همچنین بدتر از آن، مشکلات جویدن و بایت امکان دارد شما را مجبور به قورت دادن تکه‌ های بزرگ‌ تر غذا کند که این کار می‌ تواند باعث ایجاد مشکلات گوارشی شود.

به همین علت پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از پدید آمدن مشکلات این چنینی، در اسرع وقت برای درمان فضای بین دندانی خود اقدام کنید، برای آشنایی بیشتر شما با روش های بستن فاصله بین دندانی در ادامه اصلی ترین روش ها را برایتان شرح می دهیم.

بهترین روش ها برای درمان فاصله بین دندان ها

روش های مختلفی به منظور درمان و از بین بردن فاصله های بین دندانی وجود دارد که می تواند لبخندی زیبا را به شما هدیه کرده و حس اعتماد به نفس تان را بالا ببرد، به منظور درمان مشکل شکاف بین دندانی خود می توانید به دندانپزشک زیبایی و ترمیمی مراجعه کرده تا سلامت دندان های شما از هر نظر مورد بررسی قرار گیرد، اگر در تهران سکونت دارید می توانید برای درمان این مشکل به دکتر امیر مقدادی مراجعه کنید؛ روش های پرطرفدار برای درمان فاصله بین دندانی شامل موارد زیر می شوند:

ایمپلنت دندان

در مورد شکاف های بزرگتر، معمولاً از روش ایمپلنت های دندانی استفاده می شود. ایمپلنت دندان که از نوع درمانی باشد، شامل دو بخش می باشد که بخشی به عنوان ریشه در داخل استخوان فک قرار می گیرد و در مرحله بعد تاج دندان روی آن قرار می گیرد. ماندگاری ایمپلنت های دندان وابسته به میزان استخوان فک دارد.

ایمپلنت دندان
گذاشتن روکش دندانی

گذاشتن روکش دندانی

روکش های دندانی کلاهکی از جنس فلز، سرامیک و یا ترکیبی از این دو می باشد که بر روی دندان قرار می گیرد و موجب بستن فاصله بین دندان ها می شوند. معمولا روکش های فلزی بهترین نوع روکش ها محسوب می شوند.

بریج دندانی

در این روش بر روی هردو دندان اطراف قسمت خالی روکش قرار می گیرد و این دو روکش به یک روکش برای قسمت خالی متصل می شود؛ این کار می تواند جایگزین مناسبی به جای ایمپلنت باشد.

بریج دندانی

ارتودنسی از راه های بستن فاصله بین دندان ها

در حالی که روش های زیادی برای از بین بردن شکاف بین دندان ها بدون استفاده از روش ارتودنسی وجود دارد، اما گاهی اوقات دندانپزشک زیبایی، برای دستیابی به نتایج بهتر و طولانی مدت، روش بستن فاصله دندان با ارتودنسی را توصیه می کند. در این روش ریشه دندان ها به جایگاه مناسب خود باز می گردند و فاصله بین دندان ها به طور کامل از بین خواهد رفت.

کامپوزیت ونیر یا لمینت سرامیکی

استفاده از روکش های پرسلن یکی دیگر از روش های محبوب برای بستن فاصله بین دندان ها می باشد. این روکش ها از پوسته های نازک پرسلن تشکیل شده اند که سطح جلوی دندان ها را می پوشانند و کمی پهن تر از دندان واقعی ساخته شده اند تا هرگونه شکاف بین آنها پنهان شود.

به جز در مورد روکش های بسیار نازک مانند لمینت ها (که هزینه بیشتری نیز دارند)، شامل تراشیدن نازک مینای دندان است. هنگامی که تراش دندان ها انجام شد و روکش ها ساخته شدند، برای بار دوم از فرد خواسته می شود تا به مطب مراجعه کند تا روکش های دائمی در جای خود قرار بگیرند. این روکش ها بسیار با دوام هستند و در صورت مراقبت از آنها می توانند تا 15 سال عمر کنند و به دندان های طبیعی شباهت زیادی دارند.

مطالب مرتبط: معرفی انواع کامپوزیت دندان

روش باندینگ دندان

یکی دیگر از روش های ترمیم دندان، باندینگ دندان می باشد. طی این روش از موادی که با آن دندان ها را پر می کنند (مواد کامپوزیت دندان) با استفاده از چسب های مخصوصی بر روی دندان ها قرار می گیرد و با نور مخصوصی در محل خود محکم می شود. از این روش به منظور بسته فاصله بین دندانی، ترمیم، بهبود ظاهر دندان های آسیب دیده، شکسته و یا تغییر رنگ پیدا کرده استفاده می شود.

فاصله های بین دندانی

کلام آخر

فاصله بین دندان ها؛ گاهی برای افراد زجر آور است و باعث کاهش اعتماد به نفس آنها و خراب کردن طرح لبخندشان می شود، از این رو بهتر است برای بستن این فاصله و به دست آوردن زیبایی خنده خود به دکتر مراجعه کنند؛ دکتر امیر مقدادی علاوه بر خدمات درمانی و ترمیمی دندان، خدمات مرتبط با زیبایی دندان را ارائه می دهد. شما عزیزان می تواند به منظور دریافت نوبت جهت انجام انواع خدمات زیبایی دندان با شماره های موجود در سایت و یا از طریق شبکه های اجتماعی تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

اشتراک گذاری مطلب:

دکتر مقدادی

دکتر امیر مقدادی

فارغ التحصیل  از دانشگاه Comenius در رشته دکترای حرفه‌ای دندانپزشکی و استوماتولوژی 
حدود دو دهه سابقه کار حرفه ای در زمینه های مختلف دندانپزشکی در مطب خصوصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *